Hi ha temes de la campanya electoral on els partits divergeixen -ho hem pogut veure aquesta tarda a Mataró Ràdio en un debat sobre immigració al programa Cruïlla d'Europa que modera Teresa Carreras- mentre que n'hi ha d'altres en què cada cop sembla que hi hagi més conscient i el debat està en quina intensitat es defensen. Un d'aquests darrers és el mar.
Tot i que va ser durant el mandat de l'alcalde Manuel Mas que es va inaugurar el Port de Mataró, el 1991, el batlle socialista més longeu de la història de la ciutat va demostrar amb el temps que pel seu govern aquesta no era una prioritat. Prova d'això és que no ha estat fins fa quatre dies que no s'han arranjat les entrades al Port per arribar-hi amb cotxe i que l'accés pels vianants també ha estat molt deficient fins fa poc. Qui si que semblava realment interessat en el tema era Convergència i Unió, que el 1999 va tenir com a proposta estrella de la seva campanya el soterrament de la via del tren amb la voluntat d'obrir la ciutat definitivament al mar.
El 2003, però, Toni Civit va entrar a l'Institut Municipal de Promoció Econòmica amb unes quantes idees entre cella i cella: una d'elles era la temàtica del Mar, relligat amb la idea de Mediterrània. No en va, una de les idees estrelles de l'home que va aconseguir fer entrar ERC per primera vegada des de la represa democràtica a l'Ajuntament era la creació d'un festival de la Mediterrània del qual el Cruïlla de Cultures de la Casa de la Música finalment es va empeltar, d'alguna manera. Per l'estiu de 2005 havia de tenir lloc la primera Fira del Mar, però la decapitació de Civit arran del cas Llansó ho va fer impossible. De fet, els socialistes -que es van dedicar a carregar-se la feina de Civit amb força mala bava després d'aquest episodi- van decidir susprendre-la sota l'argument que "no hi havia res fet" respecte aquest nou certamen.
Sigui com sigui, el canvi de president de l'IMPEM no va fer trontollar la idea de Pla de Promoció de la Ciutat ni del concepte de ciutat mediterrània, un tema que encanta a l'alcalde Baron a parts iguals amb el lema de "una ciutat per viure i treballar". De fet, l'arribada de Baron com a alcalde després de Mas ha ajudat en la consolidació d'aquesta idea que inicialment provenia d'ERC tot i que els socialistes diguin ara que feia molt temps que la tenien al sarró (a bones hores, després de 28 anys de govern). Des de 2005, l'Ajuntament ha tirat endavant diverses accions en aquest camp de la mediterraneïtat i no només això sinó que tot l'acció governamental s'ha perfumat d'aquesta essència.
Ara el Partit Popular proposa anar una mica més enllà i passar de la "ciutat mediterrània" a la "ciutat marítima", fent per exemple que els creuers facin parada i fonda al Port de Mataró en comptes del de Barcelona, que diuen que està saturat. Tot això relligat amb la creació d'una escola blava, una mena de piscifactòries i altres elements que Paulí Mojedano va explicitar en una roda de premsa el dia de Sant Jordi a la tarda al Port. Veurem què dóna de si i fins a quin punt la proposta és rigorosa -sembla ser que si-. Entremig sorprèn que Convergència i Unió -molt desapareguda del mapa els darrers deu dies per l'absència del seu candidat Joan Mora- no hagi recuperat aquesta temàtica, que li és pròpia i que era la seva proposta estrella el 1999 quan Ramon Camp va intentar el tercer round contra Manuel Mas.
martes, 24 de abril de 2007
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario